De medezeggenschapsraad praat mee, geeft advies en beslist mee over zaken die de school aangaan. In de medezeggenschapsraad zijn ouders en het personeel vertegenwoordigd. Leden van de raad worden voor drie jaar benoemd. De vergaderingen zijn openbaar, u bent van harte welkom! De medezeggenschapsraad is ook vertegenwoordigd in de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (GMR). Hierin zijn alle scholen binnen de stichting vertegenwoordigd.
Ouderraad (OR)
De OR is actief in het organiseren van activiteiten binnen en buiten de school, zoals het sinterklaasfeest, kerstfeest, carnaval, sport- en spelactiviteiten en schoolreisjes. Daarnaast ondersteunt de OR het team waar nodig.
Klachtenregeling
Dagelijks doen we ons uiterste best om goed onderwijs te verzorgen en daarbij oog te hebben voor het welzijn van al onze leerlingen. Toch kan het zijn dat ouders/verzorgers niet tevreden zijn. In dat geval vragen we u contact met ons op te nemen, zodat we in een open en eerlijk gesprek kunnen zoeken naar een oplossing.
Heeft u een klacht over een situatie in de groep, een opgelegde sanctie, het rapport of de bevordering van uw kind, neemt u dan in eerste instantie contact op met de leerkracht.
Gaat het om een klacht over het functioneren van een medewerker, dan kunt u terecht bij de locatiedirecteur van de school of de stichtingsdirecteur.
Heeft u een klacht over de locatiedirecteur dan kunt u contact opnemen met de algemeen directeur: Jacqueline Versluijs-Barendrecht: via info@veluwseonderwijsgroep.nl of (055) 577 97 51.
Heeft u een klacht over de algemeen directeur dan kunt u contact opnemen met het college van bestuur: Dhr. P. Eckringa via info@veluwseonderwijsgroep.nl of (055) 577 97 99.
U kunt eventueel een klacht indienen bij de landelijke klachtencommissie Onderwijs (LKC), postbus 85191, 3508 AD Utrecht, telefoon: 030-280 95 90 e-mail: info@onderwijsgeschillen.nl, www.onderwijsgeschillen.nl