Kleutergebouw
De kleuters hebben op ons schoolterrein een eigen gebouw. In twee ruime lokalen en een speellokaal kunnen de kinderen uitgebreid met elkaar onderzoeken, experimenteren en ontdekken. Dit zijn sleutelbegrippen in goed onderwijs aan jonge kinderen. Wij zijn van mening dat kinderen pas echt leren als ze optimaal betrokken zijn. Je veilig voelen en
het hebben van zelfvertrouwen zijn daarbij essentiële voorwaarden. Wij zoeken daarom voortdurend naar uitdagende, leerzame activiteiten waarin veel te ontdekken valt met en voor onze kinderen. Eigen ervaringen, plannen en ideeën van de kinderen nemen een belangrijke plaats in binnen ons onderwijs. Zo komen wij te weten wat voor onze kleuters echt uitdagende en leerzame activiteiten kunnen zijn.
Thematisch leren
De verschillende ontwikkelingsgebieden, taal en lezen (ook: beginnende geletterdheid), rekenen (ook: beginnende gecijferdheid), fijne motoriek en grove motoriek (beweging), expressie, Engels, wereldoriëntatie en de sociaal-emotionele ontwikkeling komen spelenderwijs in de vorm van thema’s aan de orde. We gaan hierbij methodisch te werk. Daarnaast neemt samenwerkend leren een belangrijke plaats in binnen ons (kleuter)onderwijs. Wij vinden dat je samen veel meer weet en kunt leren dan alleen. Wij stimuleren en organiseren daarom samenwerking tussen de kinderen onderling. In ons
onderwijsaanbod houden we rekening met de verschillen tussen kinderen. Concreet betekent dit dat wij de lesstof op verschillende niveaus aanbieden.