Onze school

De Anne Frankschool is een gastvrije, kleinschalige school met ongeveer 200 leerlingen waar iedereen zich welkom voelt en zichzelf mag zijn. Leerkrachten nemen kinderen serieus en hebben oog en oor voor de belevenissen en het welzijn van het kind.

Op de Anne Frankschool hebben we als uitgangspunt dat kinderen naar school komen om te leren en zich te ontwikkelen in een omgeving waar het kind zich fijn voelt. Dat geven we vorm door:
– Op onze school streven we naar een veilige omgeving waarin iedereen respectvol met elkaar omgaat.
– Op onze school ligt de basis van het ontwikkelingsproces in de basisbehoeften: autonomie, relatie en competentie. Het is belangrijk dat het kind keuzes mag hebben in zijn ontwikkeling, een goede relatie op kan bouwen met medewerkers en kinderen van de school en zich uitgedaagd en zeker voelt om nieuwe dingen te leren.
– Op onze school is er respect voor verschillen tussen kinderen
– Op onze school mag ieder kind zichzelf zijn en we willen dat alle kinderen gezien en gehoord worden.
– Op onze school mag ieder kind keuzes maken die hem of haar helpen bij zijn leerproces. We geloven in eigenaarschap bij onze kinderen.
– Op onze school leren kinderen vaardigheden die noodzakelijk zijn om zich te kunnen handhaven in een snel veranderende wereld.
– Wij gaan uit van de kernwaarden vertrouwen, verantwoordelijkheid, respect, en veiligheid
– Op onze school bieden we kinderen een breed aanbod van vakken, naast de basisvaardigheden. Er is een o.a. aanbod voor muziek, cultuurbeleving, democratisch burgerschap, wereldverkenning, digitale vaardigheden.

Anne Frank School

Regentesselaan 34
7316 AG Apeldoorn

telefoon:

g.regeling@veluwseonderwijsgroep.nl

Deze school maakt deel uit van veluws onderwijsgroep